Izveštaj Subrin amfiteatar

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Izveštaj Subrin amfiteatar

Počalji od Ajduk taj 28/8/2014, 19:53




Dana 15.08.2014, naveza Naumovic - Ajdukovic, popela je Subrin amfiteatar, kroz smer "Nikoli, ne recite Nikoli" ocena IV+/V. Prilaz do Amfiteatra vodi od sela Vrbanj, markiranom stazom sve do ispod stene. Ovako dobro izmarkiranu stazu nisam nikada video u zivotu. Izmarkirani su cak i obliznji izvori. Da li su presusili, ne znam, nismo isli do njih, ali na ovakvom trudu treba odati priznanje osobi koja se preziva Starcevic. Dakle sansa da promasite put do Subre je minimalna. Ko bude isao da penje Subru, normalno ili alpski, shvatice! Sama stena je spektakularna, gigantska i moze se videti vec i sa lokanog puta. Polozaj stene je sever-zapad, pa se u toku dana uspon vecim delom odvija u senci i moze se peti i leti, pogotovu sto se u stenu ulazi na otprilike 1250mnm.


Uspon:



U startu je sa nama trebao da penje i Aca Pesic, ali je zbog umora i stomacnih problema odustao. Ustupivsi nam svoju hi-tech opremu, pomogao nam je jako, pa mu se ovim putem zahvaljujemo, uz dodatak da je sve vreme bio uz nas. Hvala Pesicu!

Za orjentaciju i pristup smo koristili sto skice prvih penjaca, Slovenaca, sto slike koje smo dobili od lokanih prijatelja i planinara. Slovenci su se potrudili da semiraju sto je vernije moguce, opet, omasili su u par sitnica, sto je i nas navelo da u startu pogresimo ulaz! Umesto da udjemo pod nas smer usli smo nekih 100-tinak metara pre, u smer Cas bez pravljic. Ispenjavsi prvi cug, Zeljko je shvatio da smo promasili, pa smo se po mom dolasku zajedno slozili.



Nastavili smo da soliramo preko ravne ploce i kroz zbunje, nekih 30-50m sve do naseg smera. Kosa ulazna ploca (1. cug, oko 45m) u koju smo usli je slicne tezine kao i originalan ulaz, tako da smo se slozili da ovo ne umanjuje vrednost pohoda. Treba da napomenem da su Slovenci ostavljali klinove, navodno, kao markaciju za pravac, a pronasli smo i jednu gurtnu. Dosli smo pod sledeci skok visok oko 60m (nas 2. cug) gde nas je cekao kamin, ujedno i najtezi deo smera (IV+\V). Prvo treba da napomenemo da je u skici ucrtan prolaz kroz kamin, sto ce verovatno zbuniti vecinu onih koji ovo budu peli. Prvi kamin na koji se naidje nije i kamin koji se penje. Kroz njega curi voda i pun je mahovine i nije za penjanje. U cug se ulazi preko desne stene (IV+ mozda i jace) i izlazi se pod kamin prikazan na skici. Ispod kamina se nalazi terasa ispod koje se nalazi zbun kroz koji mora da se prodje. Terasa je velika oko 1m2. Po skici stand bi trebao da bude na toj terasi ispod kamina, ali ako se popne dva tri metra iznad, bukvalno ispred kamina, ostavljen je klin koji moze da posluzi za dobar stand u steni (mesta za postavke ima dosta). Stand sam postavio iynad terase. Zeljko je onda izveo 3. Cug, kroz ucrtani kamin, pa iznad kamina sve do sledece velike police, siroke oko 20m. Dalje policom do sledeceg skoka. Sledeci cug (cug 4) pocinje blagim previsom. Ostavljen je i klin, pokazatelj da smo na pravom putu. Medjutim, Zeljko je napravio previd i umesto da nakon prelaska previsnog dela ode udesno, otisao je u levo jer je na skici bila ucrtana traverza. To nas je odvelo u travuljinu koja je bila na nagibu od oko 70 stepeni u duzini oko 30m. Medjuosiguranja su bila retka i nikakva.



Iscrpljen, Zeljko je napravio nekakav stand, ja dosao do njega. Zatim po dogovoru samnastavio da ide udesno po travuljini sve do izrazitog zljeba sa velikim drvetom iznad, opet travnatog. Tada je pravi pravac smeri postao vidljiv. Promasili smo 10-tak metara i izgubili sat i po. Dosavsi na poslednju policu, naj uzu i najstrmiju, napravio sam dobar stand na odebljem drvetu. Zeljko je stigao i otisli smo pod poslednji segment podno izrazitog stebera kojeg je od stene delio 10m siroki kuloar. Dogovor je bio da ovo predjemo iz 3 cuga, bez da gledamo u skicu. Pocetak poslednjeg segmenta je kao neka rampa ocene III. Zelja je vodio i napravio dobar stand nakon nekih 40-tak metara podno kuloara. Preuzeo sam vodjenje kroz kuloar (cug br. 7), ocena IV+. Hvatovi dobri, mesta za dobro medjuosiguranje sve manje. Kloce koje se klimaju, ali ima kaskada, pa donekle bude opusteno. Posle 30-tak metara, kuloar se racva na dva dela. Idem desno ka steberu. Moze i desno ali je lakse i prirodnije ici levo. Sto lakse kad moze i teze. Detalj koji nije ucrtan u skicu. Levi put ima dobru terasu za stand, odmah nakon skoka od oko 3m. Desni izlazi dosta vise i trazi dodatno angazovanje i po slovenackoj skici debelo ulazi u poslednji cug.



Desni smer zahteva malu traverzu u izlaznom delu i zavrsava 5m iznad standa u levom smeru. Tako sam i video da sam se presao. Pravim stand na kloci iznad vertikale od oko 15m, reklo bi se da je to izlaz iz kuloara smera 4 (!!!ime smera!!!). Zeljko je pristigao i ostalo nam je zavrsnih 15m poslednjeg cuga (cug br Cool. Traverza od 2-3 metra iznad te vertikale, je jos jedina "teska" stavka u prici. Prosavsi to, Zeljko je izleteo na vrh po nekoj trojci, ja ga ispratio, cug zavraen za 15 minuta. Usli u stenu u 8:20 izasli 18:20. Vreme penjanja 10 sati. Odstup preko vrha Subre 1679mnm, normalnom rutom, koliko god ona bila "normalna". Povratak u Vrbanj dva sata i 15 minuta nakon uspona.



Rezime:

Kvalitet stene (0-10): 7 ( u donjem delu stena kompaktna i cvrsta, gore losija)

Marakcije i pristup lokaciji (0-10): 10

Silazak: Normalnom markiranom rutom (provereno) ili kroz Zmajevo zdrelo - Sestop (na skici, neprovereno).

Napomena:
Iako su se potrudili skice slovenackih penjaca nisu potpuno precizne.
Date ocene smeri su prilicno verodostojne.


Izvestaj sastavili Željko Naumović i Nikola Ajdukovic
avatar
Ajduk

Broj poruka : 3
Godina : 38
Lokacija : Beograd
Datum upisa : 25.03.2013

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu