Bušilice iz više uglova

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Bušilice iz više uglova

Počalji od djeremic taj 22/2/2017, 16:21

Poređenje  rada bušilica za stenu iz mog dugogodišnjeg iskustva
Počeo sam sa HILTI TA5 bušilicom. Kupio sam je za 300DM bez baterija. Ona radi na 24V. Prvi put sam je uneo u usku puzeću pećinu (5. Ponor, dževrinska greda). Tada sam na njoj imao 2 „mala“ olovna akumulatora iz Fiće. Nosili smo ih u isečenoj plastičnoj kantici i vukli po podu tako da akumulatori stoje uspravno. Kad  smo došli do ozbiljnijeg suženja shvatili smo da tu svu mašineriju ne možemo proterati unutra sa nama. Ostavili smo ih pre suženja i ušli bez mašinerije. U tim trenucima sam odlučio da moram te akumulatore zameniti nekima koji rade u svim položajima a ne prosipaju se. Tada su bile na raspolaganju sledeće hemije baterija:
1. Flooded lead acid (korišćenje nje sam upravo gore opisao pa se ne bih osvrtao dalje na to)
2. Ni-Cd
3. Sealed Lead-acid gel (SLA)

Razmotrio sam cene i odlučio sam se za opciju 3. Kupovina druge mašine nije dolazila u obzir jer to je u to vreme novo koštalo 1500-2000DM. A nova baterija za taj model je bila oko 700DM.
Kupio sam nova 2 SLA(sealed lead acid) akumulatora od po 6 Ah i 12V. Spojio sam sve debljim licnastim bakarnim kablovima, spakovao u paketić od stare podloške i testirao. Hilti je Izbušio ukupno  1,1m rupe u prečniku 10mm sa 1 punjenjem. To je bilo otkrovenje i bio sam jako zadovoljan. To sam koristio oko 6-9 meseci.
Shvatio sam da me sama masa baterije ograničava. Rešio sam da predjem na Ni-Cd. Štedeo sam 3 meseca za 20 D ćelija kapaciteta  4Ah. Sklopio sam ih lemljenjem i otkrio da to ne može da da struju koju bušilica traži. Merio sam ampermetrom i shvatio da bušilica u pokretanju povuče sa SLA akumulatora  preko 20A a sa zalemljenih Ni-Cd povuče 8A. Rešio sam da dam baterije da se punktuju(vare). Jedan listić punktovanja je omogućio struju od 4-5A uz silno grejanje. Onda sam dao da se trostruko punktuju sa doplatom da to JAKO pažljivo urade. Izvukao sam oko 15A sa takvog sloga, a nije moglo da se prepunktuje i u 4. sloju. Tada sam se vratio SLA hemiji baterija i to koristio još oko 1god ili 6 potpunih punjenja-pražnjenja akumulatora. Tada sam uvideo da su performanse baterija JAKO opale i da buše upola koliko su bušile kad su bile nove. Internet je bio u povoju i počeh da proučavam hemije baterija. >>>SLA NE trpe duboka pražnjenja!
Onda pauza od oko 6 meseci u nekim razmišljanjima šta i kako.
Tada se pojavila makita bušilica na našem tržištu koja radi na 12V. Klub ju je kupio po mom savetu. To je bilo otkrovenje ponovo. Buši SASVIM dovoljno puno i brzo a UPOLA lakša.
Neki drugi klub je našao jeftino novu dewalt bušilicu od 24V i kupio. Radio sam i sa njom. Bušila je brže, lakše i više od makite na 12V. Ali kad se 24V baterija pohabala nova je koštala više od same mašine, i ostali su bez bušilice na kraju. Kad se original makitine Ni-Cd baterije od 12v  i 2Ah pohabaše mi smo samo sve prebudžili na SLA 12V 6Ah. Posle toga smo nabavljali što nove akumulatore, što polovne iz starih UPS uređaja. To je sve super radilo, bušilica je dovoljno lagana u ruci da se može bušiti u maksimalnom dohvatu bez problema(baterija je u rancu ili na pojasu, samo mašinica u ruci). To se za dewaltov model od 24v ne može reći jer ona ima bateriju na sebi, tako da se ne može efikasno koristiti u maksimalnom dohvatu.
Makita od 12 v je dugo i dobro radila dok se prekidač nije pokvario, pa popravio, pa pala u vodu itd.
Ono što mala makita NIJE mogla a ostale jače mašine jesu to je dobro štemovanje stene(kad se isključi rotacija i stavi špic/sekač).
U međuvremenu su dolazili stranci na razna gostovanja kod nas. Nosili su benzinske RYOBI bušilice! Kod nas to nikad nije došlo da se kupi za razumne novce. Ryobi benzinke su imale IZVANREDNU autonomiju
(i imaju ih još uvek). Ali su takve benzinske mašine bile JAKO podložne kvarenju. Neke ekipe stranaca su donosile više od 1 komada na ekspediciju, pa su prepakivali delove na terenu kad neka crkne itd. Takođe nisu nikad bile dobre (čitaj bile su opasne) za bušenje više od 1 rupe u prostoru sa smanjenom cirkulacijom vazduha. Posle tragedije u Ravaničkoj pećini svi su u okruženju i izbacili ovu opciju iz razmatranja.
U međuvremenu nije bilo više da se nađe valjanih mašina na 12V pa su svi prešli na 24V. Pojavila se i
Ni-mH hemija koja je samo malo bolja bila od Ni-Cd a tad dosta skuplja. SLA je i dalje bilo sasvim dobro rešenje kad originalna baterija strada. Eventualno se kupovala nova (što mašina sa baterijom), što sama nova baterija za dosta para.
U međuvremenu sam nosio na otvorenu stenu svoj Stari hilti TE5A sa baterijama iz STARIH upseva koje sam nalazio za džabe. Kad dobijete takve polovne akumulatore ako je napon na njima ispod 10,5V one su potpuno neupotreblive(tražiti voltmetrom neku koja ima preko 10,5 a, ako je 12+ to je super...). Takve baterije traju 1-2 punjenja... a sve ukupno je teško preko 10kg. Na kraju sam odustao od toga zbog težine, iako sam baterije nosio u rancu na leđima.
Pojavile su se onda nove BOSCH bušilice na 36V. Mnogi klubovi su kupili tu klasu mašina. Te mašine po snazi  ~odgovaraju modelima na 220V. Testirao sam i nekoliko takvih, buše kao u siru, a ako treba štemuju kao da imaš strujnu mašinu.
Zadnju koju sam testirao baš ovih dana(GLANC NOVA iz kofera BOSCH 36V) a sa jako lošom burgijom od 8mm je toliko jaka da nisam primetio neku razliku iako sam probao bušenje u oba smera rotacije burgije, a bušio sam granit.
E SAD ! Šta kod njih ne valja? Prosto rečeno PRETEŠKE su za duži komforan rad u pećini/jami a čak i na otvorenoj steni (na otvorenoj steni je to dosta manje izraženo mada nekad može da napravi razliku).









ŠTA IZABRATI U DANAŠNJE VREME?
Ako se kupi polovna mašina pa budže baterije što je najisplativije:
Na buvljaku na bubanj-potoku sam nalazio HILTI TE5A(24V) za 70e sa radećom baterijom sumnjivog kapaciteta... Na oglasima ih ima gomila drugih od raznih proizvođača...
Naravno da će krajnji rezultat zavisiti i od proizvođača i pohabanosti same mašine na šta se ne bih ovde osvrtao. Samo diskutujem klasu mašine i vrstu hemije baterija.

Smatram da treba izabrati 18V model za KLUPSKU upotrebu jer je to PRAVI kompromis između snage i mase mašine. Za privatnu upotrebu smatram da su dovoljni  14,4V modeli. Bušilicu sa 36V baterijom po meni treba uzeti samo ako se očekuje da mašina puno štemuje, gde je bitna sirova snaga.

Svakako treba izabrati litijum hemiju za bateriju  jer daje najviše snage po jedinici svoje mase. Danas se Li-ion 18650 ćelije mogu naći za oko 6-10E po komadu na aliexpresu:
1. u kapacitetu 3Ah za struje pražnjenja 20A kontinualno (Pogledati LG HG2 18650 model )
   u kapacitetu 2.1Ah za struje pražnjenja 30A kontinualno (Pogledati SONY VTC4 18650 model )
Za 18650 ćelije dodati i cenu kvalitetnog punktovanja baterija u blok, punjač može i od originalne mašine AKO je originalna mašina imala litijum-jon  bateriju ili polovni punjač za neki koji paše na adapter(geometriju baterije , rapored portova i sl.) a puni litijum-jon. Polovni punjač se može  naći za 10-20e.
Ako imate/dobijate prilikom kupovine  originalnu pokvarenu litijum-jonsku bateriju ova opcija pod rednim brojem jedan je bolja
2. ili pogledati LI-po modele baterija za dronove od 4/5/6 itd. ćelija redno vezanih, kapaciteti razni.
              20C struja pražnjenja je obično dovoljno jak model baterije, napon se bira po onome šta mašina traži u principu mašine toleriši oko 2V gore ili dole ako mora.
Za Li-po varijante je obavezan i pametni punjač (tipa IMAX B6 ili IMAX B6 MINI i slično) kao i JAKO I BEZBEDNO KUĆIŠTE ZA SAME BATERIJE(mora se budžiti).
Ova opcija pod 2 je bolja ako kupljena bušilica nema bateriju sa Li-ion hemijom u originalnoj izvedbi.

AKO SE KUPUJE NOVA PORED CENE TREBA I GLEDATI MASU MAŠINE SA BATERIJOM ŠTO SAM PRETHODNO OPISAO...


Poslednji izmenio djeremic dana 22/2/2017, 21:52, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
djeremic

Broj poruka : 68
Datum upisa : 24.10.2012

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Re: Bušilice iz više uglova

Počalji od pera taj 22/2/2017, 17:05

Ajde da se i ja ukljucim u ovu temu jer sam se bavio time proteklih par godina dosta intenzivno.

Prva masina sa kojom sam radio je BOSCH GBH36V - standardna masina koju je kupio AOB, PSS, GSS... U svakom pogledu ozbiljna masina za koju bi nasi bombasi svasta dali da mogu da ruse nemacke bunkere. Ali i tezina je uporediva sa njihovim puskomitraljezom (popularnim sarcem) Baterija kad je bila nova mogla je da izbusi oko 10-15 boltova 10mm

Sledeca koju sam probao bila je neka EINHELL 14.4 ultra jeftina ultra mala ultra lagana i mogla je da izbusi 2 rupe... prilicno neupotrebljivo

Onda sam probao BOSCH GBH24VRE - 24v masina is '87. godine. Baterije sam odmah bacio i probao da je napravim da radi na LI-ION 18650 paket baterija. Cm sam je pokrenuo baterija se zapalila pa sam od toga odustao i koristio je sa 2 redno vezana SLA akumulatora iz upsa. To je sasvim pristojno radilo, sama masina je bila znatno sporija od 36v AOB busilice ali je busila, akumulatori su bili teski ali u rancu pa nije bilo toliko strasno.

U nekom momentu sam nabavio HITACHI DH24DVA - masina nesto slabija od BOSCH 36V ali dosta manja i laksa, njom sam rusio zid u stanu kad sam ga renovirao. Ona je dosla sa 2 NIMH baterije od kojih je jedna bila dobra a druga losa. Tu drugu sam opet pokusao da zamenim LIION paketom 6x3 18650 baterija od po 2Ah. Sve je savrseno radilo prva 2 punjenja ali su baterije posle toga crkle. Kasnije sam saznao da te baterije nisu namenjene tolikoj struji pa sam se opet vratio na SLA paket od 2 akumulatora iz UPS-a (do sad se to pokazalo kao najjeftinije i najteze resenje za veliki kapacitet baterija)

Paralelno sa ovim sam nabavio BOSCH UNEO 14.4v busilicu sa integrisanim baterijama za site pare. Naravno baterije nisu bile nizasta, punjac je crkao pa sam je prepravio na radi na LI-PO paket baterija za dronove. To je bilo otkorovenje (iako ga ne bih preporucio svakome jer je baterija sklona samozapaljivanju exploziji i slicnim oblicima samodestrukcije). Sama masina ima 1.1kg izgleda kao igracka i ima manu sto ne prihvata standardne SDS+ burgije nego bosove SDS Quick koje su tanke i kratke, najdeblja koja postoji je 10mm duzine 8cm sto je jedva dovoljno za 10mm bolt ako ne busim rupu da moze da se ukuca bolt kad ga treba zameniti. 12mm burgija za spitove ne postoji uopste niti ce je bosch ikada napraviti jer smatraju ad je ta busilica suvise slaba za toliko debelu burgiju. Za 8mm boltove koji se mahom koriste u speleologiji ova busilica je savrsena. Toliko je lagana da bez napora moze da busi u svim mogucim polozajima ruke, staje u dzep...
Same baterije su takodje lagane i male. Baterija koja mi omogucava da izbusim 20 rupa od 8mm je teska 400 grama.

kupovinom ove busilice sam se nasao u problemu. Naime imao sam 2 busilice na 24v i SLA akumulatore zanjim i jednu na 14.4v i LIPO baterije za nju. Ova mala na 14.4v nije bila dovoljna za neka veca busenja (tipa 50cmx8mm za miniranje ili 10cmx12mm za lepljene klinove) pa sam resio da rasprodam 24v busilice i da probam vecu busilicu na 14.4V

kupio sam Makitu DHR162. Po dimenzijama manja od bosch i hitachi busilica na 24v. Po snazi barem jednaka sa bosch ako ne i jaca ali dosta slabija od hitachi busilice (sto je i normalno jer hitachi ima busilicu i u ovoj klasi a moja na 24v je klasa iznad). Teska je nesto ispod 2kg i radi odlicno. Sporija je od bosch na 36v, sporija je od hitachi na 24v ali ionako mi se ne zuri preterano, ne naplacujem po probusenoj rupi. Mnogo mi je vaznije sto je mala i lagana sto mogu da je ponesem gde god mi treba i sto cak i njom mogu da radim u svim polozajima ruke.

U novije vreme je pored napretka u tehnologiji baterija doslo i do napretka u tehnologiji samih motora za busilice. Za razliku od starih BRUSHED motora pojavili su se novi BRUSHLESS motori. Ocekivanje je da su za oko 10-20% efikasniji od starih.

Primer takve busilice je BOSCH GBH 18V-LI, probao sma je smao jednom i radila je savrseno, mala lagana, busi stenu kao sir. Mana je cena. Nova kosta oko 600 a kod nas ponekad polovna sa baterijama diskutabilnog kapaciteta moze da se nadje za 200e.


Pored same busilice i baterija na brzinu busenja i broj izbusenih rupa prilicno utice kvalitet i ostrina same burgije. Dobra burgija kosta oko 10e sto je u odnosu na cenu ostalih komponenti [rakticno zanemarivo a pravi ogromnu razliku. Prakticno svaki proizvodjac imas neku svoju premium nurgiju koju hvali ali jako je tesko naci uporedne testove.
Bosch ima model X5L koji busi armaturu (provereno)
Hilti ima model TE-CX koji takodje busi armaturu
WURTH zebra...


eto toliko od mene




_________________
Do-It-Yourself-Pera
avatar
pera
Admin

Broj poruka : 266
Lokacija : Beograd
Datum upisa : 18.02.2008

Pogledaj profil korisnika http://perop.homeip.net

Nazad na vrh Ići dole

dopuna na gornji post o bušilicama itd

Počalji od djeremic taj 22/2/2017, 18:34

Pojašnjenja i dopune na moj gornji post
Duboko pražnjenje znači otprilike: bateriju iscrpsti dok god mašina vrti. SLA baterije
(za UPS-eve) se na taj način brzo unište.
1.SLA baterije su dobro otrovne i korozivne ako puknu

2.Ni-Cd baterije su još otrovnije mada uopšte ne mogu pući tako lako kao SLA jer su u čeličnim kućištima, a pate od memorijskog efekta u velikoj meri.Pristojno rade na hladno.

3.Ni-mH bolji kapacitet od prethodnih, mnogo manje otrovne, već na +10stepeni celzijusa primetno gube performanse a drastično na 0stepeni celzijusa. Naravoučenije je ne nositi ih zimi tj ne kupovati mašinu koja ima tu hemiju ako ikad planirate bušenja kad je temperatura ispod +15 stepeni celzijusa. Ova napomena o radnoj temperaturi važi i za današnje klasične široko korišćene AA i AAA ćelije u ovoj hemiji...

4. litijum hemija sa raznim podvrstama: načelno dovoljno dobro rade na niskim temperaturama tipa -10stepeni celzijusa, računa se da su neotrovne (nećemo ih jesti naravno ili otvarati pa mazati na kožu da pocrnimo) 4a i 4b su nominalnog napona 3,6-3,7V

4a. Litijum jon. Litijum jon su načelno spakovane u čelična kućišta. Najbolje razradjena je 18650 veličina koja je trenutno i najjeftinija po jedinici energije u celoj litijum hemiji. Dele se na podvrste: ICR (za velike kapacitete) IMR (za velike struje pražnjenja) INR (za bezbedniji rad-ugrubo rečeno). Za jake mašine:čekić bušilice, brusilice, testere sa lancem itd Treba tražiti IMR varijantu, a za lampe ICR. Ove podvrste daju tipično 250-500 ciklusa punjenja-pražnjenja. tipična ICR ćelija je jeftini panasonic NCR18650B koji košta 5e komad. Tipična IMR ćelija je sony-jeva VTC4. takođe ima i međuvrsta-hibrida i smeša od ove 3 podvrste...

4b. Li-polimer. Li-po su načelno spakovane u plastična kućišta. I podložnije paljenju, samopaljenju i paljenju kad se prepune/oštete. Pogledati videa na youtube kako izgleda kad se ovo upali... Paziti u šta se pakuje, to mora da bude otporno na udar i nezapaljivo a baterija unutra ne sme mućkanjem udarati u zidove, nego se fixira nečim mekanijim a vatrostalnim, pri čemu treba da se može vaditi za servis/inspekciju.
Prednost im je trpe VELIKE struje pražnjenja/punjenja- govorim o 30-40A u pražnjenju i oko 10A u punjenju i to bez problema(kod slabijih modela, kod jačih su brojke i veće). Takođe se mogu kupiti već fabrički vezane u blokove  napona 7,4-7,6; 10,8-11,1; 14.4-14,8; 18-18,5; 21,6-22.2V itd. Fabrički vezani blokovi su uvek bolji od ručno pravljenih. Potreban je i pametni punjač sa funkcijom međusobnog balansiranja pojedinačnih ćelija iz sloga. Takvi punjači, a da valjaju trenutno koštaju na aliexpresu 30-60e.

4c.Li-FePO4 dobre sveukupno, manja gustina energije po kilogramu od prethodne 2-3 vrste, nominalni napon pojedinačne ćelije je  3,2V. Prave se i u malim,  a i u blokovima velikog kapaciteta koliko videh čak do 200ah. Ova podvrsta daje tipično 1000 ciklusa punjenja-pražnjenja. Prava primena ove podvrste je za velike baterijske banke koje bi se nosile za expedicije. Naprimer 12V 100Ah je teška tričavih 10kg(sa mogućnošću dubljih pražnjenja). SLA baterija te snage je teža od 30 kg...


Poslednji put izmenio djeremic dana 23/2/2017, 01:09, izmenio ukupno 5 puta
avatar
djeremic

Broj poruka : 68
Datum upisa : 24.10.2012

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Re: Bušilice iz više uglova

Počalji od pera taj 23/2/2017, 10:47

Aj da onda ja jos malo davim o baterijama dok se Jera ne javi sa burgijama Wink

Baterije stizu u nekim predefinisanim paketima odredjenog napona. Taj napon zavisi od vrste baterije.

SLA baterije - napon osnovne celije je 2V sto znaci da napon celog paketa (ili akumulatora kako smo navikli da ga zovemo) mora biti deljiv sa 2. Najcesce su to akumulatori od 12V - sto znaci da imaju 6 celija u sebi. Mogu da se nadju i 6v i 24v.

NICD i NIMH baterije imaju napon celije od 1.2V

LIION - napon celije je 3.6v
LIPO - napon celije je 3.7v

e sad sta sve to nama kao korisnicima znaci...

ako pogledamo busilice od 12-14.4v one savrseno rade sa SLA baterijom od 6 celija ili LIPO-LIION od 4 celije ili 10 celija NICD-NIMH

za busilice koje rade na 18v koristimo 5-celijske LI-ION (tako dolaze fabricki) ili LI-PO baterije (koje su puno redje nego 4-celijske). Posto je ovo standard novijeg datuma one nikad nisu radila na NICD ili NIMH baterije i retko ko ce se odluciti da od njih pravi paket baterija. SLA se dodatno komplikuje jer da bi dobili 18V moramo da vezemo akumulator od 12 i od 6V istog kapacitetea.

U novije vreme postoji trend da busilce koje su bile na 14.4v prelaze na 18v, valjda zbog marketinga. Pojavile su se i busilice koje mogu da rade i na 14.4 i na 18v (to su prakticno busilice koje rade na 18v a kad im nakacimo manji napon samo rade slabije)

Kad pogledam odnos tezine akumulatora i broja probusenih rupa on je prakticno konstantan za odredjeni tip baterije. Na primer ako sa 1kg SLA akumulatora moze da se probusi 5 rupa to znaci da sa 10 kg moze da se probusi 50. Isto tako ako sa 1kg LI-ION moze da se probusi 20 rupa sa 10kg moze da se probusi 200. Isto tako je sa cenom. 1kg SLA kosta 5e, 1kg LI-ION kosta 25 (lupam brijke nemojte ih uzeti kao relevantne).
Ovo je sve tacno za baterije, ali tu treba uzeti i tezinu busilice. Medjutim busilica od 1kg i busilica od 5kg ce da izbuse isti broj rupa sa istom baterijom, samo ce ona od 5kg da bude brza.
Na primer imamo bateriju od 5kg koja moze da izbusi 50 rupa. Ako tome dodamo busilicu od 1kg dobijemo 50 rupa a vucemo 6kg. Ako umesto busilice od 1kg ponesmo busilicu od 5kg istih tih 50 rupa probusimo a vucemo teret od 10kg.
Iz ovoga bi moglo da se zakljuci da je sama masina mrtav teret i da treba birati sto manji i laksu masinu Wink

_________________
Do-It-Yourself-Pera
avatar
pera
Admin

Broj poruka : 266
Lokacija : Beograd
Datum upisa : 18.02.2008

Pogledaj profil korisnika http://perop.homeip.net

Nazad na vrh Ići dole

malo o burgijama

Počalji od djeremic taj 23/2/2017, 14:36

U neka davna vremena svi smo bušili spitove ručno. To je trajalo između 5 min i 20 minuta po komadu, a kad izbušiš i više umoriš se eventualno a žulj isto može da se dobije u zavisnosti da li koristiš metalni ili gumirani adapter za bušenje(sa gumiranim je potencijal za žulj mnogo veći). E u jednom trenutku se pojavio petzl „rocpec“ koji je bio ručni bušač za spitove a primao je i SDS burgiju. Kako se boltovi tek malčice odomaćiše rešio sam sa probam da izbušim ručno rocpec-om rupu za bolt i da ga postavim...
Uzeo sam dobar ficherov bolt 8 mm x10 cm i burgiju 8 milimetara a dužine 12 cm u buvljak i u HILTI varijanti. Proračunah da je otprilike volumen izbušene stene uporediv za taj bolt i spit. I tako izbuših za pola sata rupu i shvatih da sam zamorio ruku jednako kao da sam kucao 2 spita. Batalio sam posle 1cm rupe buvljak burgiju pa dobušio sa hiltijevom imao sam osećaj da se snaga udarca čekića ne prenosi dobro kroz telo burgije kako se dobro prenosi kroz telo spita.
Onda sam malo istraživao. Pronašao sam podatak da kraće burgije štede baterije na bušilicama što sam ja i osetio u ručnom bušenju. Posle toga sam uzeo kraći fišerov bolt od oko 8mmx6 cm a burgiju od 8 mm x5.5cm . Bušenje sa takvom burgijom i rocpec-om je po mom utisku OSETNO lakše. Shvatih da kraća burgija mnogo manje snage udarca gubi duž tela burgije. Ali i dalje je lakše izbušiti spit ručno nego bolt na kraju krajeva. To se onda primeni lepo i na baterijske mašine.
Kod 36V mašina nećete primetiti neku razliku ali kod 12V i 14,4V mašina itekako se oseti razlika. Naravoučenije je ako nosimo malu mašinicu pametno je nositi MINIMALNO dugačku burgiju koja je potrebna za boltove koje smo poneli ili spitove.
U tu priču i ulazi i geometrija glave burgije i njena oštrina naravno. U principu treba za slabiju mašinicu kupiti i kvalitetniju burgiju.
Jeftinije varijante burgija imaju lošiji kvalitet „vidija-metala“(ona tvrda krunica na vrhu koja seče i po staklu) taj metal je malčice mekši kod njih. Takodje ima imaju i lošiji tvrdi lem koji spaja tvrdu krunicu sa telom burgije. U principu je tehnološki izazov uraditi taj lem dobro pa se negde štedi oko toga.
Takođe bolje burgije imaju tendenciju da imaju krst od vidije ili pun vidija vrh, a jeftinije imaju najčešće listić od toga.
Vidijametal je po sastavu WC/WC2 sa 10% Co/Ni ako neko oće da zna.
avatar
djeremic

Broj poruka : 68
Datum upisa : 24.10.2012

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Re: Bušilice iz više uglova

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu